226863
Utmattningssyndrom
Utmattningssyndrom
Av: Jansson, Rolf (Författare/medförfattare) (Berättare)
Utgivningsår: 2019
Språk: Svenska
Medietyp: E-ljudbok
Förlag: Bokförlaget Upsaliensis AB
ISBN: 9789198594911
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Dator (13.82 MB)
iOS (13.82 MB)
Android (app) (13.82 MB)
Omfång: 38 min.
Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Innehållsbeskrivning
Utmattningssyndrom – hantera utbrändhet, trötthet, stress, utmattningAtt gå in i väggen eller att få utmattningssyndrom kan drabba oss alla. Det kan vara något som händer i privatlivet eller något som får dig ur balans på arbetsplatsen. Ofta finns det någon form av långvarig stress i bakgrunden. När symptomen väl är ett faktum kan det kännas som att man hamnat i en återvändsgränd. Men det finns vägar för återhämtning. Det finns vägar för att återfå balansen. Tänk dig att kunna återfå din livsgnista och din livsenergi. Hur skulle du använda all denna nya energi och frihet? Självhypnos kan användas vid utmattningssyndrom för att hjälpa dig att lösgöra dig från ditt förflutna. Med hjälp av ditt undermedvetna kan vi sedan använda alla dina inre resurser och övertygelser för att på ett djupt inre plan åstadkomma de förändringar som är nödvändiga. Om du på ett medvetet plan kunde kontrollera din utmattning eller din utbrändhet, så hade du redan tagit itu med det, eller hur? Det faktum att du inte har kunnat måste betyda att problemet finns lagrat i ditt undermedvetna. Förändring kräver en omprogrammering av ditt undermedvetna (ditt omedvetna jag). Detta självhypnos-program arbetar direkt med ditt undermedvetna för att lösa upp lagrade konflikter. Målet är att återfå energi och uppnå balans. Hitta djup vila, energi och motivation för återhämtning Vårt program hjälper dig att lindra dina känslor av utmattning och utbrändhet. Det ska inte behöva kännas som att allting känns tio gånger jobbigare än normalt. Ditt arbete, ditt sociala liv och varje fysisk ansträngning ska inte behöva kännas som svåra hinder som måste forceras, utan mer som njutbara delar av ditt liv. Det kan även vara så att din utbrändhet fjärmat dig från vanligt vardagsliv. Kanske har du fått svårt för att bara gå ut och ta en vanlig promenad eller för att tacka ja till sociala tillställningar. Självhypnos
kan hjälpa dig att känna dig avspänd och motiverad Dina tankar, känslor och beteenden påverkas i hög grad av ditt undermedvetna. Ditt undermedvetna är ansvarigt för alla de automatiska processer som vi oftast inte tänker på, inklusive instinkter och vanor. Ditt undermedvetna styr din kropp och din hälsa - såväl fysiskt som känslomässigt. Ditt undermedvetna är påverkbart, vilket är något som kan användas konstruktivt. Man skulle kunna säga att det undermedvetna är länken mellan ditt sinne och din kropp. Det har gjorts beräkningar som visar att majoriteten av alla sjukdomar har en psykisk orsak, vilket då innebär att positiva förändringar i det undermedvetna kan befrämja hälsan. Att åstadkomma förändringar i det undermedvetna är mycket lättare om vi är i ett avslappnat tillstånd. Det är därför som självhypnos blir så givande. Genom självhypnosen är det möjligt att nå ner till det undermedvetna och där tillvarata länken mellan sinnet och kroppen, inte bara för att läka på det fysiska planet, utan också för att påverka känslor och ändra självbegränsande föreställningar till positiv kraft. Behandling mot utmattningssyndrom Utmattningssyndrom kan ge sig med tiden. Den som återhämtat sig på egen hand kan då återgå till sitt vanliga liv och vardagliga aktiviteter. Dock kan vissa personer få återfall och vissa kan ha svårigheter att överhuvudtaget återfå balansen. Det finns ingen medicin speciellt riktad mot utmattningssyndrom. Det kan emellertid i vissa fall bli nödvändigt att sätta in medicin mot vissa symptom, t.ex. smärtstillande vid muskelsmärtor, antidepressiv medicin vid depression eller läkemedel mot hjärtklappning. Vid sidan av sådan behandling kan det bland annat bli aktuellt med samtalsterapi, sjukgymnastik och stresshantering. Ledorden för återhämtning är vila, motion och sömn. Detta program vill hjälpa dig med din stresshantering, att få dig att varva ner, att hjälpa
dig att hämta kraft och att få dig att kunna bromsa i tid [Elib]

Andra titlar av samma författare

,Stigande ,Fallande

226878
Av: Jansson, Rolf
226899
Av: Jansson, Rolf
226860
226643
Av: Jansson, Rolf
226937
50+
Av: Jansson, Rolf
230300
Av: Jansson, Rolf
230799
Av: Jansson, Rolf
230701
Av: Jansson, Rolf

Liknande titlar

,Stigande ,Fallande

Språk

Sök vidare

,Stigande ,Fallande

Taggar

Gnesta bibliotek

Öppettider

Måndag: 10:00 - 17:00
Tisdag: 10:00 - 17:00
Onsdag: 10:00 - 17:00
Torsdag: 10:00 - 19:00
Fredag: 10:00 - 17:00
Lördag: 10:00 - 14:00

Stjärnhovs bibliotek

Öppettider

Onsdag: 14:00-19:00